Profit Software siirtyi nopeasti etätöihin, kun kriisi alkoi. HR Manager Sanna Hyvänen kertoo, että siirtymä oli aika helppo, sillä it-yrityksellä oli jo hyvät valmiudet etätyöskentelyyn entuudestaan.
– Projektityöskentely ja sille tyypilliset työskentelymetodit olivat jo entuudestaan tuttuja, niin se omalta osaltaan helpotti siirtymää.
Toiminnan jatkuvuus oli Hyväsen mukaan tärkeää, ja osa henkilöstöstä työskentelee normaalisti asiakkaan tiloissa. Nopeasti saatiin kuitenkin järjestettyä heillekin uudet etätyöskentelymallit.
Profit Softwarella kuunnellaan herkällä korvalla henkilöstöä. Toimitusjohtaja kertoo viikoittain kuulumisia ja henkilöstölle on avattu uusia keskustelukanavia, joilla voi puhua myös muusta kuin työasioita. Myös viikoittain järjestettävä hyvinvointikysely on yksi työkalu, jota kautta on saatu tärkeää palautetta.
– Olemme alusta asti halunneet viestiä avoimesti ja rehellisesti ja olemme panostaneet esimerkiksi sisäiseen viestintään, kertoo markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Linda Strömsten.
– On tärkeää muistaa, että jokainen meistä reagoi yksilöllisesti. Me olemme kaikki ihmisiä ja aina ei voi olla hyvä päivä. Onneksi meillä on työyhteisö, jossa voi näyttää tunteet ja vallitsee hyvä ilmapiiri. Me välitämme aidosti toisistamme, Hyvänen kiittelee.
Vapun alla Profit Softwaressa heräsi toive nähdä ja kuulla taas kollegoita ja yllätyksenä markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Linda Strömsten toteutti vappuradion henkilöstölle.
– Siitä pidettiin todella paljon ja toimitusjohtaja on toivonut jatko-osaakin.