Asiantuntijatietoa, kokemuksia ja artikkeleita

Ravintoloitsija: Suurin tuki on se asiakas, joka tulee ovesta

Koronakriisi on iskenyt rajusti pieniin toimijoihin ja ravintoloitsijoihin. Kauklahtelaisen ravintola Brunnsdalin ravintoloitsija Olli Vauhkonen kertoo, että kriisin puhjetessa hän valvoi yöt miettien omaa toimintaansa ja toiminnan kehittämistä.

Koko hotelli käyttöön yhden huoneen hinnalla -kampanja palautti elämän Hotelli-Ravintola Liminganlahdelle ja toi runsaasti näkyvyyttä

Hotelli-Ravintola Liminganlahti Oy sijaitsee idyllisellä paikalla lintuparatiisinakin tunnetulla Liminganlahden alueella Perämeren rannalla noin 30 kilometrin päässä Oulusta. Huhti- ja toukokuu ovat alueella parasta aikaa lintujen bongaukseen. Lintujen mukana lahdelle tulevat myös ihmiset. Yleensä varauskalenteri on kyseisenä ajankohtana täysi sekä ravintolan että hotellin puolella.

Poikkeusolot kiihdyttävät ja luovat innovaatioita

Innovaatio ei tupsahda tyhjästä. Uusi toimintatapa, tuote, palvelu tai teknologia rakentuu vanhan päälle.

Ideoita, vinkkejä ja hyviä käytäntöjä

Pyörän jättäminen huoltoon ja noutaminen sieltä itsepalveluna

Yrityksemme Vapaus tarjoaa muiden liikkumisen palveluiden ohella myös pyörähuoltoa kauppakeskus Triplassa Helsingin Pasilassa. Meillä oli jo ennen koronaa konseptoitu palvelu, jossa pyörän voi jättää ja noutaa itsepalveluna huoltoon klo 6 - 23 välisenä aikana. Prosessissa ei tarvita ihmiskontaktia.

Kaupan yritykset pelastautuvat nyt digiloikilla

Koronavirusepidemian tyrehdyttäessä kivijalkakauppojen asiakasvirtoja ovat kaupan alan yritykset ja niiden sidosryhmät innovoineet monenlaisia selviytymiskeinoja, joista suuri osa liittyy palvelun digitalisointiin. Verkko-ostaminen onkin lisääntynyt voimakkaasti.