Ravintoloitsija: Suurin tuki on se asiakas, joka tulee ovesta

Koronakriisi on iskenyt rajusti pieniin toimijoihin ja ravintoloitsijoihin. Kauklahtelaisen ravintola Brunnsdalin ravintoloitsija Olli Vauhkonen kertoo, että kriisin puhjetessa hän valvoi yöt miettien omaa toimintaansa ja toiminnan kehittämistä.

– Teimme nopeat liikkeet ja jo 17.3. avasimme ravintolan nettikaupan. Periaatteessa yhtenä viikonloppuna siirryttiin take away -myyntiin, Vauhkonen kertoo.

Ravintoloitsija halusi pitää henkilökunnan ja erinomaisen keittiömestarin töissä ja lopulta hän päätyi vielä palkkaamaan pari nuortakin avuksi.

– Vanhat asiakkaat pysyivät ja uusina asiakkaina tuli etätyöskenteleviä tästä lähialueelta, noin viiden kilometrin säteeltä.

Yllättävää Vauhkoselle oli, kuinka paljon pakkausmateriaalit maksavat. Ravintolalla on kuitenkin kova halu jatkaa toimintaa ja rahoitusta on myös haettu.

– Suurin tuki on se asiakas, joka ovesta tulee. Ollaan yhä pinnalla. Tässä on tullut intoa näyttää ja yrittää vielä lujemmin, Vauhkonen tiivistää.

Mikä on auttanut teitä selviämään koronakriisistä?

Työterveyslaitos on koostanut ohejita työnantajille koronavirusepidemian ehkäisyyn. Kerromme myös miten henkilöiden, jotka työssään voivat olla tekemisissä koronavirus COVID-19 tartuttaman henkilön kanssa, olisi hyvä suojautua ja toimia.

Kerro ideasi