Tilaa maksuton webinaaritallenne Psykologinen palautuminen työstä

Mitä on psykologinen työstä palautuminen ja miksi se on tärkeää?
Millaiset psykologiset kokemukset auttavat meitä palautumaan?

Psykologinen palautuminen auttaa pitämään työn ja yksityiselämän tasapainossa. Tiedetään, että palautuminen myös ehkäisee työstressin kasaantumista ja siten suojaa meitä muun muassa työuupumukselta ja terveysongelmilta, joille pitkäaikainen stressi altistaa.

Henkilökohtaisen hyvinvoinnin lisäksi, on myös koko organisaation etu, että
työntekijä jaksaa työskennellä tehokkaasti ja oppia uutta. Palautumisen ei siis tulisi olla vain yksittäisen työntekijän vastuulla, vaan työn vaatimuksiin ja työyhteisön ilmapiiriin on tärkeää kiinnittää huomiota.
Palautumista mahdollistavat hetket jo työpäivän aikana ovat yksi tärkeä keino edistää voimavarojen uusiutumista ja ylläpitää työssä jaksamista ja vireystilaa.

Kiinnostaako sinua psykologinen palautuminen?

Työpäivän aikana tauoilla palautuminen, pitää yllä virkeyttä ja keskittymiskykyä sekä ehkäisee työkuormituksen kasaantumista. Kun palaudumme jo työpäivän aikana, meillä jää usein myös illaksi enemmän energiaa mielekkääseen tekemiseen.

Palautumista edistää riittävän unen lisäksi ainakin sosiaaliset aktiviteetit sekä fyysinen aktiivisuus erityisesti luonnossa. Vapaa-ajan aktiviteeteilla ja webinaarissa esiteltävillä psykologisilla kokemuksilla onkin tärkeä merkitys hyvinvoinnille ja työstä palautumiselle.

Kiinnostuitko? - Tilaa maksuton webinaari

Webinaarissa kuulet Työterveyslaitoksen tutkijan, psykologi Anniina Virtasen esityksen psykologisesta palautumisesta.

Webinaarissa vastataan seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä tarkoitetaan psykologisella työstä palautumisella?

  • Millaiset psykologiset kokemukset vapaa-ajalla auttavat meitä palautumaan?

  • Miten voitaisiin palautua paremmin myös työpäivän aikaisilla tauoilla.

  • Lisäksi kuullaan katsaus Työterveyslaitoksen kehittämästä Virtaa palautumisesta - verkkovalmennuksesta, jossa osallistuja lähestyy palautumisen kokonaisuutta asettamalla itselleen tavoitteita oppimistehtävien kautta: psykologisen palautumisen liikunnan, stressin, ravitsemuksen, ajanhallinnan, alkoholin käytön ja palauttavan unen osa-alueiden kautta.

Webinaarin kesto on noin 45 minuuttia.

Kenelle

Webinaari on suunnattu kaikille psykologisesta palautumisesta ja työhyvinvoinnin kehittämisestä kiinnostuneille. Se soveltuu erityisesti esihenkilöille, HR -ja työhyvinvointiammattilaisille sekä työsuojelutoimijoille ja johdolle, jotka ovat kiinnostuneita saamaan välineitä parempaan palautumiseen ja työhyvinvoinnin kehittämiseen.

Webinaarin asiantuntija

Tutkija, psykologi Anniina Virtanen, anniina.virtanen@ttl.fi

PS. Jos psykologisen työstä palautumisen teemat ovat sinulle tai tiimillenne ajankohtaisia, tutustu Työterveyslaitoksen Virtaa palautumisesta -verkkokoulutukseen ja voi katsoa myös työhyvinvoinnin osaamista kehittävät verkkokoulutuksemme.

Ota yhteyttä saadaksesi lisätietoa verkkokoulutuksesta

Miia Vahlsten, kehittämispäällikkö, puh. 050 354 6880, miia.vahlsten@ttl.fi
Johanna Jalava, tuotepäällikkö, puh. 050 470 7824, johanna.jalava@ttl.fi